Veelgestelde vragen
De meest voorkomende vragen
en antwoorden op een rij
Ja, u wordt vriendelijk verzocht alle mutaties, ook voor korte periode, aan ons door te geven via uw installateur of door te mailen naar alarmcentrale@devision.nl.
Er dienen minimaal drie sleutelhouders bij onze meldkamer bekend te zijn of een alarmopvolgingsbedrijf (bewakingsdienst) die wij naar uw woning of pand kunnen sturen. Indien u meer informatie wilt over het gebruik maken van een professionele alarmopvolger, dan kunt u contact met ons opnemen via 088 708 04 05 of verkoop@devision.nl.
Ja, bij werkzaamheden waarbij de 230V of communicatie van uw alarm- of camerasysteem wegvalt, is het raadzaam om de meldkamer op de hoogte te brengen van de werkzaamheden.
Nee, in dit geval stellen wij het op prijs als u onze meldkamer direct op de hoogte brengt, zodat de centralist in de meldkamer weet dat het om een bedieningsfout gaat.
Nee, het is niet per definitie zo dat de politie wordt ingeschakeld na iedere alarmering. Als de politie wordt ingeschakeld door de meldkamer, dan is er vooraf vastgesteld dat het een serieuze melding betreft. Ook wel een geverifieerde alarmmelding genoemd. Een serieuze melding wordt vastgesteld doordat het alarmsysteem op verschillende zones alarm geeft of doordat wij door middel van camerabeelden kunnen zien dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
De politie neemt een geverifieerde alarmmelding altijd in behandeling, echter door tijd- en capaciteitsgebrek is de politie niet altijd in staat om ook daadwerkelijk ter plaatse te komen. Dit is de reden dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van een particulier alarmopvolgingsbedrijf. Indien u meer informatie wilt over het gebruik maken van een particulier alarmopvolgingsbedrijf, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 088 708 04 05 of verkoop@devision.nl.
Om een vals alarm uit te sluiten, moet er eerst vastgesteld worden dat het een serieuze alarmmelding betreft. Deze verificatie (controle) kan op drie manieren worden uitgevoerd:
1. Verificatie door personen
2. Verificatie door de meldkamer met behulp van camerabeelden
3. Verificatie door de meldkamer op basis van alarmzones binnen uw alarmsysteem, die binnen vijf minuten geactiveerd worden. Deze alarmzones zijn aanwezig bij alarmsystemen waarop magneetcontacten op deuren en/of ramen en ruimdetectie zijn aangesloten. Ook zijn er alarmsystemen die alleen op basis van ruimdetectie meerdere zones kennen (onderscheid tussen entreehal, directiekamer etc.).
De centralist in de meldkamer ziet op zijn scherm uw alarmmelding binnenkomen. De centralist ziet ook dat u binnen twee minuten het systeem met de juiste code uitschakelt en weet dan dat het om een gebruikersfout gaat, waardoor de alarmmelding op dat moment een lagere prioriteit krijgt.
Om contact op te nemen met de meldkamer kunt u ons telefonisch bereiken op
088-708 0400 of mailen naar alarmcentrale@devison.nl.
U kunt nieuwe of gewijzigde bloktijden aan ons doorgeven door te mailen naar alarmcentrale@devision.nl. Noteer hierbij het objectadres en uw DEVISION paskaartnummer.
U kunt nieuwe of gewijzigde waarschuwadressen aan ons doorgeven door te mailen naar uw installateur of naar alarmcentrale@devision.nl. Wij zorgen er vervolgens voor dat uw nieuwe gegevens op de juiste manier worden verwerkt bij de meldkamer.
Nee, de telefonische verbinding met de meldkamer werkt na 1 december 2023 niet meer. Uw alarminstallatie zal aangesloten moeten worden op uw internetverbinding. U dient hiervoor een IP-overdrager aan te schaffen of de centrale van uw alarmsysteem te vervangen. Indien u meer informatie wilt over het aansluiten van uw alarminstallatie op het internet, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 088 708 04 05 of mailen naar verkoop@devision.nl.
Onze partners
Onze partners