Veelgestelde vragen
De meest voorkomende vragen
en antwoorden op een rij
Ja, u wordt vriendelijk verzocht alle mutaties, ook voor korte periode, aan ons door te geven.
Er dienen minimaal 3 sleutelhouders bij onze meldkamer bekend te zijn.
Ja, in dat geval stellen wij het zeer op prijs als u onze meldkamer van tevoren op de hoogte brengt. Het is aan u als opdrachtgever of het beveiligingsadvies wordt gevolgd. Is de beveiliging op aangeven van de verzekeraar, dan is het raadzaam om het dit advies te volgen. Het niet volgen hiervan kan bijvoorbeeld betekenen dat er bij inbraakschade geen uitkering plaats vindt.
Nee, in dit geval stellen wij het zeer op prijs als u onze meldkamer hiervan direct op de hoogte brengt.
In dit geval zou u gebruik kunnen maken van een professionele alarmopvolger.
Neem hiervoor contact met ons op 088-7080405 of mail naar verkoop@devision.nl.
Het is niet per definitie zo dat er na een alarmering altijd politie wordt ingeschakeld. Er moet een geverifieerde alarmmelding (voor uitleg zie volgende veelgestelde vraag) plaatsvinden alvorens de politie door de meldkamer ingeschakeld mag worden. Daarnaast hangt het van de afspraken af die er met de meldkamer zijn gemaakt. De politie neemt een geverifieerde alarmmelding in behandeling,
echter door tijd- capaciteitsgebrek is de politie niet altijd in staat ook daadwerkelijk ter plaatse te komen. Dit is de reden dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van een particulier alarmopvolgingsbedrijf. Wilt u meer informatie hierover? Bel ons op 088-7080405 of mail naar verkoop@devision.nl.
Om een vals alarm uit te sluiten, moet eerst vast komen te staan dat het een serieuze melding betreft. Deze verificatie (controle) kan op drie manieren:
1. Verificatie door personen. Bijvoorbeeld door een particulier alarmopvolgingsbedrijf. Maar ook persoonlijke verificatie door uzelf of buren is toegestaan.
2. Verificatie door de meldkamer met behulp van beeld (camera's).
3. Verificatie door de meldkamer op basis van meerdere alarmzones binnen uw alarmsysteem die binnen 5 minuten geactiveerd worden. Alarmsystemen waarop magneetcontacten op deuren en/of ramen en ruimtedetectie zijn aangesloten, kennen veelal meerdere alarmzones. Ook zijn er alarmsystemen die alleen op basis van ruimtedetectie meerdere zones kennen (onderscheid tussen entreehal, directiekamer etc.).
De centralist in de meldkamer ziet op zijn scherm uw alarmmelding binnenkomen. Hij ziet ook dat u binnen 2 minuten het systeem met de juiste code uitschakelt en weet dat het dan om een gebruikersfout gaat. Op dat moment krijgt die melding een lagere prioriteit. Om te zorgen dat de juiste meldingen de juiste prioriteit krijgen, vragen we u dan ook om in zulke gevallen zelf contact op te nemen met de meldkamer en uw melding door te geven.
U kunt voor contact met de meldkamer bellen naar 088 - 708 0400 of mailen naar alarmcentrale@devision.nl.
U kunt nieuwe of gewijzigde bloktijden (de periode per dag dat de alarminstallatie door de meldkamer bewaakt wordt op inschakeling van uw alarminstallatie) aan ons doorgeven via het mutatieformulier.
U kunt nieuwe of gewijzigde waarschuwadressen aan ons doorgeven het mutatieformulier contactpersonen. Wij zorgen er vervolgens voor dat uw nieuwe gegevens
op de juiste manier worden verwerkt bij de meldkamer.
U hebt nu waarschijnlijk een analoge lijn van KPN. Deze wilt u vervangen door een alles-in-een pakket (telefoon, tv, internet). Dat is mogelijk. Echter kunnen wij geen 100% garantie geven op de juistheid van de doormelding, omdat deze bellijnen geen echte analoge telefoonlijnen zijn. Het zijn namelijk gesimuleerde analoge lijnen die door communicatieapparatuur niet altijd volledig 'begrepen' worden.
Een betere optie is uw alarminstallatie aan te sluiten op uw internetverbinding. U dient hiervoor een IP-overdrager aan te schaffen. U heeft vervolgens geen belkosten meer. Meer informatie?
Wilt u meer informatie over het aansluiten van uw alarminstallatie op internet?
Neem dan contact met ons op via 088-7080405 of mail naar verkoop@devision.nl.
Onze partners
Onze partners